Co generuje koszty związane z kampanią SEO?
Jednym z najczęściej zadawanych pytań dotyczących SEO jest „Ile kosztuje SEO? I, szczerze mówiąc, odpowiedź na to pytanie może być trudna. Na koszty SEO wpływa wiele czynników. Niektóre z nich są oczywiste, a inne nie. Podobnie jak w przypadku większości rzeczy w życiu, jeśli chodzi o SEO, dostajesz to, za co płacisz. SEO to inwestycja, ale w dłuższej perspektywie zwraca się, jeśli jest dobrze przeprowadzona.
Dwa najbardziej znaczące (i oczywiste) wydatki związane z SEO to
Pracownicy (wewnętrzni i/lub agencja, którą zatrudniasz do pomocy) oraz oprogramowanie i narzędzia SEO, w które inwestujesz, to dwa kluczowe elementy składające się na koszt SEO.
1. Specjaliści SEO
Zatrudnienie osoby do zarządzania SEO na etacie w porównaniu z zatrudnieniem agencji z zespołem SEO do pomocy w optymalizacji witryny ma zalety i wady. Niezależnie od tego, co wybierzesz, pamiętaj, że dostajesz to, za co płacisz.
Im większą wiedzę i doświadczenie posiada dana osoba lub agencja, tym wyższy jest koszt jej usług. Choć może się to wydawać proste, czasami zapłata za czyjąś wiedzę jest ignorowana i niedoceniana.
SEO wymaga bardzo dokładnego planowania. Nie ma jednej formuły, która w cudowny sposób poprawiłaby ranking witryny i zwiększyła liczbę konwersji. Aby przystosować się do nieprzewidzianych problemów, specjalista lub zespół SEO musi dostosowywać się i zmienić swój plan.
Na przykład, gdy Google wprowadzi poważną zmianę algorytmu, może to obniżyć pozycję klienta w SERP-ach, poważnie wpływając na jego SEO. W takiej sytuacji zadaniem specjalisty SEO jest zmodyfikowanie planu tak, aby uwzględniał kwestie, które Google traktuje teraz priorytetowo.
2. Oprogramowanie i narzędzia SEO
Oprogramowanie i sprzęt potrzebny do wykonania pracy to kolejny ważny koszt związany z SEO.
Dostępnych jest wiele narzędzi SEO, zarówno darmowych, jak i płatnych. Wszystkie one reklamują się twierdząc, że ułatwiają optymalizację. Jednak, po raz kolejny, dostajesz to, za co płacisz.
Darmowe narzędzia są świetne dla małych firm, które dopiero zaczynają swoją przygodę z SEO, ale nie zapewniają one wszystkich informacji potrzebnych do wykonania dokładnej pracy. Ponadto mogą one nie być zaprojektowane z myślą o potrzebach SEO.
Doskonałym przykładem jest planer słów kluczowych Google Ads. Chociaż jest to doskonałe narzędzie do marketingu sponsorowanego w wyszukiwarkach, nie jest przeznaczone do SEO. Słowa kluczowe wybierane do reklam pay-per-click nie zawsze są takie same jak te używane do SEO.
1 thoughts on “Co generuje koszty związane z kampanią SEO?”
Comments are closed.
Generalnie, im lepszy specjalista z doświadczeniem, to koszty kampanii będą większe, ale koszty się zwrócą…