Jaki wpływ metryki UX mają na SEO strony internetowej?

Jaki wpływ metryki UX mają na SEO strony internetowej?

Poprawa SEO strony internetowej wymaga zastosowania szeregu kluczowych strategii, które sprawią, że nasza strona odniesie większy sukces pod każdym względem. Wiele osób nie wie jednak, że bardzo ważna jest również wiedza o tym, kiedy i jak analizować metryki UX.

Jak definiuje się UX?

Doświadczenie użytkownika (ang. User Experience), odnosi się do sposobu postrzegania przez użytkownika produktu, strony internetowej lub usługi cyfrowej w momencie korzystania z nich.

Doświadczenia mogą być pozytywne, przeciętne lub negatywne i dostarczają nam cennych informacji o tym, co możemy poprawić w naszej firmie, witrynie lub nawet produkcie, aby zaspokoić potrzeby jak największej liczby użytkowników i sprawić, by doświadczenia użytkowników były przyjemne.

Co składają się na metryki UX?

Metryki UX to wykresy, dane i informacje, które dają ogólne lub szczegółowe wyobrażenie o tym, jak użytkownik ocenił naszą stronę internetową, na podstawie jego zachowania.

Co to oznacza? Otóż metryki zbierają takie dane, jak liczba kliknięć na stronie, liczba interakcji z polami formularzy, subskrypcje, czy użytkownik przewinął stronę do dołu, jak długo pozostał na stronie i czy kliknął jakieś linki w tekście.

Wszystkie te działania mogą dać nam wyobrażenie o tym, które strategie działają, a które nie, dzięki liczbie osób, które weszły z danym elementem w interakcję, lub liczbie osób, które opuściły stronę w ciągu pierwszych kilku minut.

Jaki wpływ metryki UX mają na SEO strony internetowej?

Nie jest tajemnicą, że termin SEO odnosi się do wszystkich użytecznych strategii mających na celu osiągnięcie dobrej pozycji w wyszukiwarkach. Na nic jednak zdadzą się doskonałe techniki SEO, jeśli użytkownicy szybko opuszczają stronę lub po prostu nie wykonują oczekiwanych przez nas działań.

Oczywiście nie jest to korzystne dla nas, jako właścicieli wirtualnego biznesu, dlatego należy rozszyfrować, co jest nie tak, aby to naprawić, i tu właśnie wkraczają metryki UX i wszystkie informacje, które mogą nam zaoferować.

Ponadto Google ma możliwość mierzenia liczby odrzuceń danej witryny przez użytkowników, co świadczy o tym, że jej treść nie jest zbyt istotna, a więc nie jest priorytetowo pozycjonowana przed wyszukiwaniem. Za wszelką cenę należy tego unikać!