Teksty SEO – co to jest?
Ich celem jest budowa widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Teksty SEO są obecne praktycznie w każdej witrynie i pomagają budować wizerunki marek. Zdobywają klientów, kierując ruch na konkretną podstronę w witrynie. I stają się koniecznością dla każdej firmy, która chce promować się w sieci.
Czym wyróżniają się teksty SEO?
Teksty SEO mają nieco inną strukturę niż standardowy tekst blogowy czy publicystyczny. Przede wszystkim zawierają w sobie słowa kluczowe (keywords), czyli wyrazy lub całe wyrażenia, które użytkownicy wpisują w Google. Dzięki tym słowom wyszukiwarki są w stanie określić, o czym jest tekst i wyświetlić go w odpowiednim miejscu. Słowa kluczowe to jednak nie jedyne wyróżniki tekstu SEO.
W dobie coraz bardziej inteligentnych algorytmów wyszukiwarek, teksty SEO powinny wyglądać naturalnie. Nie upychamy więc słów kluczowych, ale przede wszystkim dbamy o wysoką jakość treści. Kluczowe są źródła i kompletne wyczerpania tematu. A sam tekst warto podać czytelnikowi w przyjemnej formie. Co to oznacza?
Krótkie akapity i nagłówki
W internecie odbiorcy często skanują tekst w poszukiwaniu najważniejszych informacji. Rzadko zdarza się, że czytają artykuł od deski do deski. Raczej wędrują wzrokiem po nagłówkach i pogrubieniach, szukając tam odpowiedzi na postawione wcześniej pytania.
Twoim zadaniem jest pomoc odbiorcom. Dobre teksty SEO są podzielone na kilka sekcji, a ich rozdzielenie następuje przy pomocy nagłówków – najczęściej rzędu H2. Dodatkowo istotne są krótkie akapity (do 6 linijek tekstu) oraz krótkie zdania. Pamiętajmy też, aby każdą myśl zacząć od nowej linii.
Zalety tekstów SEO
Współczesne teksty SEO nie tylko pozycjonują, ale i budują wizerunki marek. Od wielu lat treści przesycone słowami kluczowymi odchodzą w niepamięć. Współczesne treści świetnie radzą sobie ze sprzedażą.
Teksty SEO mogą przyjmować formę:
– wpisów blogowych;
– opisów kategorii;
– tekstów zapleczowych;
– opisów produktów;
– treści oferty na stronie internetowej.
Jeśli napiszesz je prawidłowo, Twój czytelnik nawet nie zauważy, że miał do czynienia z tekstem SEO.